onsdag 20 februari 2008

Sjukt bra och friskt vågat av sjuk man

Janne, webredaktören, är från Linköping och har sjuk humor. Han är jävligt rolig och har ett smittande skratt. Idag kunde jag inte hålla mig när han skojade om en bowlare som slog hallrekord i Borgholm trots att han är sjukskriven för ryggont(det här blir kanske ett motsägelsefullt inlägg när jag precis skrivit om stackare som blir beskyllda för att fuska med försäkringskassan, men det är inte poängen).

En sjuk detalj i sammanhanget är att det var i en match mot mig som mannen slog hallrekord. Det var nämligen så att jag fick kliva in istället för Janne i redaktionens korpen-bowlinglag. Mannen jag mötte var sjukt grym. Han gjorde givetvis såna där Kingpin-knorrar som ligger och spinner intill rännan innan de smackar till i en 45-gradig vinkel mot kägelstackarna. Han gjorde 11 strikes i rad(räknar jag rätt?) och ropade högre och högre av glädje innan han avslutade med en 8. Det ger slutpoängen 286, vilket är sjukt bra.

En skön detalj till är att jag filmade med "högkvalitetsvideo" på telefonen när han misslyckades med sista stöten och buttert vände om från sin bana. Synd att kvalitén är kass.

Idag satt vi på redaktionen(mest Janne) och småskojade om rubriker att sätta till den storyn(som vi för övrigt inte kommer att skriva alls).

"Friskt spelat av sjuk man"
, "Sjukt bra av sjukskriven friskus", "Friskt vågat av sjuk man" och så vidare. Jag fick fnatt. Det var länge sedan något var så kul.

Till råga på allt välte en mjölkbil nära stans "gräddhylla" idag vilket gav upphov till rubriker som "Mjölkbilen välte mitt i filen", "Spilld mjölk nedanför gräddhyllan" och "Mjölkbil välte -finsmakarna på gräddhyllan såg vitt i filen". Okej, den sista kom jag på helt själv nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha

Anonym sa...

hahaha, vilket uppfriskande inlägg. ordvitsar slår aldrig fel.