tisdag 12 februari 2008

I'm not there var förresten riktigt bra.

Framför allt gillade jag hur väl musiken passade in i vissa stycken av filmen. Tänker då främst på "Blind willie McTell", "Visions of Johanna" och "Simple twist of fate" .

Meningen "She was born in spring but I was born to late"" fick till exempel en helt ny innebörd. Gillade alla roller i filmen även om Richard Gere's rollfigur var lite svår att få in i resten. Men det hörde nog till.

Det blir ingen ekvilibristisk recension av filmen, jag nöjer mig med att konstatera att ett inköp av Dylan-skivor ligger nära till hands. har tappat bort den brända versionen av "Blood on the tracks", så den ligger nog närmast till hands. Och sedan tidigare längtar jag efter "Slow train coming" och "Highway 61 revisited". Det finns lite att inhandla. Med tanke på ekonomin får jag dock inte gå loss alltför vidlyftigt.

Inga kommentarer: