tisdag 1 juli 2008

Sony BMG börjar höra av sig

Det är ju skönt att man fått in en fot. Jag menar, det är inte varje dag som Jael hör av sig från BMG och gör klartecken för en intervju med en 23-årig världsartist. Nice. Jag tycker faktikst att Leona Lewis har en grym sångröst. Jag hörde henne live en gång och hon är en av få snygga popprinsessor som verkligen sjunger riktigt bra.

På torsdag kanske jag får en pratstund med Plura, hjälten från Norrköping. Har inte lyssnat sönder Eldkvarn direkt, men dom har ju blivit väldans uppskattade på senare år och jag gillar den mörka poesin på död stjärna som jag kom över efter att min mor köpt skivan.

Nyss kommer redaktionschefen och visar att hans nyhet om att Ernst gör om väderkvarnar(kulturarv) till sommarhus blivit toppnyhet i Aftonbladet. Roligt. När han visade mig grejen igår och sa att det kunde bli stort var jag tveksam. Men han har ju näsa för det där. Coolt.

Annars är jag lite slapp idag. Ska träffa kungen i eftermiddag. Han bor ju här på sommaren. Han ska dela ut något pris idag. Hoppas han är lika fin i håret som på teve och på mynten.

Inga kommentarer: