fredag 27 juni 2008

Grant att vara på Grand

Tog en sväng med tre Uppsala-grabbar till Grand igår. Jävlar vilket jätte-ställe. De har plats för 2500 personer som mest. Bara uteserveringen var större än Platå. Det var väldigt trevligt faktiskt. Lite internationell flärd nästan. Måste nog ta skjortan nästa gång. Synd att jag ska jobba hela helgen.

Ryssarna fick pisk igår mot ett briljant Spanien. Den lille Cesc och den omöjlige Iniesta gjorde skillnaden med sina assist. Vilket kortpassningsspel dom har. Torres var sämst i laget vilket säger lite om kvalitén.

Ska kolla på Per Morberg när han lagar käk nere på södra Öland i morgon. Värsta forntids-festen. Annars händer inte så mycket här. Jag har ett bra sommarjobb. Har märkt att jag är dålig på dom här små knåp-jobben, att fatta att jag ska ringa till campingar och kolla läget och koppla ihop med bensinpris och ekonomi och tänka till och grejer. Behöver konkreta grejer. Som Östersjön. Det var ett bra första jobb. Östersjön. Jag älskar kunskap om hav, sjöar och vattendrag. Minns på folkhögkolan när jag satt en hel dag på Wikipedia och letade de största, djupaste och typ högst belägna sjöarna i världen. Var inte kaspiska havet störst(det beror på hur man räknar, vill man vara stolt över en stor sjö i närheten så kan man nämna Vänern, europas tredje och världens 29:e största insjö. Jag badade utanför Mellerud en gång. Jävlar vad mäktigt. Det är som ett hav. Man blir lite rädd.), Bajkalsjön med sina 1741 meter djupast och Titicacasjön brukar nämnas som den högst belägna navigerbara sjön på 3812 meters höjd. Jag älskar sjöar. Jag vill ta rast nu och lära mig mer om sjöar. Sötvatten is the shit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bajkalsjön är jävligt mäktig den också, vi åkte förbi där med tåget på väg hem från Kina. Du borde åka dit och kolla läget.