måndag 7 juli 2008

Top 26 låtar som handlar om ALLT: 24

On our own - September Malevolence

Göteborgsbandet September Malevolence är inte så känt hos gemene man, men det hindrar dem inte för att kliva in på en hedervärd 24:e plats med dunkelt avskalade låten "On our own". Deras musik är till största delen instrumental men i vissa partier brukar stämningsfull och spröd sång förstärka de två huvudkänslorna melankolisk sorg och melankolisk eufori som framförallt "On our own" växlar mellan.

För mig beskriver musiken en lycklig tid i mitt liv. En trygg och lugn tid i en varm lägenhet som var mitt hem för en tid.

Lyssna: September Malevolence MySpace-sida

och scrolla ner till On our own i playlisten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter jävligt intressant. Ska klicka på Myspace-länken nu och se om hajpen stämmer=)

Anonym sa...

Så jävla bra! "Who watches the watchmen" är min nya favoritlåt.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anton Alexis sa...

Stavade helt galet, så jag tog bort mitt inlägg. Ja! De är grymt bra! Kul att du gillade dem. Post rock!

ochriso sa...

nice review of the band anton! i also feel happy, when i'm listening to it. we are about to take them into our blog, but only the older album, recommending the newer one to buy. hope that it is all fine and you have some time for yourself. greetz up into the north by Chris