tisdag 22 juli 2008

Årets bild


Lyckades inte komma i på i tid att det var ett fototillfälle för jag satt och gapade så att hakan slog i knäna. Norra Ölands snyggaste tjej gick förbi med en kille som såg ut som han som spottar snus och sysslar med inavel i simpsons. Jag VET att dom är tillsammans för de kelade med varandra som ett nyförlovat par när de gick förbi. Killen var ett kobent benrangel med för stor vit t-tröja, säckiga DDR-jeans och såna där platåkängor som man hatade redan i åttan (De finns väl till för att man inte ska sjunka ner i kodyngan när man bor på landet) och hade den schletnaste kepsen sen min NY-keps återfanns 1999 solblekt och urtvättad i en garderob vid en flytt. Men nu åter till det overkliga: BREDVID påsen med skridskor gick alltså en blekt blondin som såg ut som en vitrysk prinsessa (Det kan låta märkligt, men världens vackraste tjejer kommer från Ukraina och Vitryssland) med den skillnaden att hon faktiskt hade både kött på benen och en skön solbränna. Jag krängde i bilen, jag slog armbågarna i sidan, jag kunde inte komma ut, men mitt i allt fipplade jag fram systemkameran, zoomade in, och knäppte den här bilden. Att den är suddig och något photshoppad beror på att jag hade vissa mentala bekymmer medan den togs. Efter omständigheterna är den fan värld årets bild-priset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, visst lackar man på fula snubbar som är ihop med fräscha snäckor. Det är sånt som kan få en att börja skjuta av pensionärer på öppen gata och kasta in handgranater på dagis. Fy fan.

Anonym sa...

Alltså, så här är det: Man kan ju vara hur ful som helst, men man behöver ju inte gå som en hösäck, ha kläder i fel storlek och buffalo-skor... Det var det jag reagerade på... Jävla as!

/A