måndag 1 oktober 2007

Om föreställningen om liv

Jag har ingen teori:
Basen av min vetenskap grundar sig inte i vare sig Hobbes, Platons eller Skywalkers filosofier. Jag är ledsen lite grann för jag känner att jag inte ens kan citera. Jag skulle må bättre om jag kunde minnas lite citat i alla fall. Sånt som är roligt. Eller smart.

Jag har ingen vilja:
Grunden till all form av försörjning måste ha en bas i A: Pengasug B: Någon slags ambition eller C: Överlevnadsinstinkt.
Jag saknar endera. Därmed inte sagt att jag är uppgiven. Snarare krass. Lite förströdd.

Jag bryr mig inte:
Allt det här spelar mindre roll nu eftersom det blivit mörkare men samtidigt ljusare. I väntan på ett svar hoppas jag kunna hålla mig tillräckligt tyst för att inte verka desperat. (Man kan lockas att tro att man är DÄR fast man egentligen inte riktigt är det. Det hela är egentligen mycket enkelt. Just därför krånglar vi till det)

Snart orkar jag inte längre. Tusen ord är inte så mycket så jag ger mig själv tiotusen till innan jag förklarar. För jag behöver lite tid.

Inga kommentarer: