tisdag 2 oktober 2007

Han har vänt mina stövlar mot mig

Så sjukt snygg mening! He has turned my boots against me! Jag har nog bara niotusen ord kvar nu innan jag "outar" mitt statement! Jag hoppas ingen vänder mina stövlar mot mig fast det är ingen risk för jag har inga.

Skolan är ett måste och faktiskt helt okej om man bortser lite från en del grejer. Det måste man göra. Fokusera på det positiva. Hitta en god magkänsla. Ta en artikel i taget. Det är det vi gör. Skriver artiklar. Dag ut och dag in. Det är svårt, för man är väldigt fri. Jag brukade sträva efter friheten, men nu är den långt ifrån fängslande. Alltså, med fri menar jag att man lägger upp allt själv och det går ju att göra på så många sätt. Mitt gissel är långa meninger. Jag skriver sjukt långa meningar. Så nu använder jag min blogg till att lära mig sortera bort småord och korta ner meningar och bara skriva. Vad ska komma först? Vad är viktigt? Vinkeln? Det finns en uppsjö av frågor att ställa sig själv när man fått svar på de riktiga frågorna. Då kommer de viktiga frågorna och det är viktigt att du ställde de riktigt viktiga frågorna när du fick tag på rätt person vid rätt tillfälle.

Ibland skrattar jag högt av till synes ingenting. Åttatusen. Hahahahahahahahahaha...


Sa jag förresten ord så menar jag tecken. En sann tidningsjournalist räknar tecken, inte ord.

Inga kommentarer: