måndag 26 mars 2007

Have I missed the big reveal?

Jag tankade över ett av R.E.M:s senaste album, Reveal från 2001 till min telefon och sen dess har jag lyssnat enormt mycket på framför allt "I've been high" och "Chorus and the line". Har på senare dar börjat gilla även "Beat a drum" "I'll take the rain". Synd att man förblindades av den tjatiga hiten "Imitations of life" och förbisåg det här albumet när det kom. Kanske är det samma sak med nya albumet. Jag gillade inte "Leaving New York" men förmodligen håller övriga låtar högre klass. Who care's? De flesta lyssnar på radiomusik eller modern RnB och här sitter jag och snackar deppig rock. Jaja.

Den här helgen var sjukt rolig faktiskt. Larsson som varit i Asien fyra månader kom och hälsade på på torsdagen och jag gick på overall-kravall. Fick låna en brun overall av datasektionen som det typ skulle få plats tre personer i. Attans pinaler vad jag fick dra upp den hela tiden. Grejen med de där overallerna är att det typ inte är accepterat att ha den helt på sig, för då ser man ut som en bilmeck, men jag tycker fan det ser bättre ut än att gå med en t-shirt och en jätteknut på magen, som traditionen förespråkar. Till följd av detta ser man ut som en klumpeduns på under midjan, med som en flugviktsboxare på överdelen. (Allt är relativt)

Lördagen var grymt rolig. En förfest som höjdes rejält av tre roliga killar från Sjöbo i Skåne som gick in och dominerade och vi vevade igång Timbukt och alla (!) dansade i ett vardagsrum i T1. Enligt säkra källor har inte det hänt i Linköping att alla dansat och varit glada på en förfest sen 1996 när Lars Winnerbäck hade inofficiellt relase-party i Vidingsjö. Och då skedde det bara i de två minuter som radiosingeln "Kom änglar" spelades på p4.

När det sent omsider bara av med taxi till universitetet och overall-kravall på kårallen så hade ingen av oss nämnvärt ont i skallen, alla var glada och onyktra och hängde av sig i hallen, gick in och hörde Petter rocka loss på scenen, värsta knallen! Sen drack jag te och dagen efter var det sol. Härligt.

Vi har radio igen i skolan. Sen lov. Måste hitta nån kulturpersonlighet att intervjua.

Inga kommentarer: