fredag 9 mars 2007

Det blir aldrig något av mig (ALLT är Radiotjänsts fel)

När jag gick uppför trappan igår, trött efter en lång dag i skolan, ringer ett dolt nummer. Det är Radiotjänst. Det är en ledbruten tjugofemårig kvinna som ställer mig inför två alternativ:

1. Antingen så bor jag ihop med någon och det är denne någon som betalar TV-avgiften

eller

2. Jag har glömt att anmäla TV-innehav när jag flyttade.

Jag säger: "Jaaa" , trött som jag är och jag vågar inte ljuga om att jag bor hos någon eller att jag inte har TV (Det är bara för uppenbart, alla säger ju så) så nu betalar jag 2000 extra om året för att leva precis som förut. Va fan jag är student, finns det inga kryphål kvar för mig, jag har ingen inkomst, jag har lån, lån, lån och lite bidrag och jag har inte råd, jag säljer teven och börjar sälja bingolotter, jag går med i ett pyramidspel, jag måste ta körkort, kan man inte bara förfalska sig fram?

Ibland önskar jag att jag var rik och väluppfostrad så att jag kunde försörja mig.

Jag sörjer att jag inte kan försörja mig.

Men jag har i alla fall viasat sport så jag kan se på massa fotboll. Och jag såg Henke göra sitt sista champions league - mål och det var jävligt snyggt.

Varför är jag inte rolig längre? Det är varmt. Varför är jag jobbig när jag är full och tråkig när jag är nykter? Det är nästan vår. Varför har jag inte bra armar? Jag skulle göra vad som helst för att få bra armar, men jag har ju så ont av träning. Jag vill inte bara ha massa tjejer efter mig. Jag vill hellre ha bra armar. Tror jag. AAAAARMAR!

2 kommentarer:

Klara sa...

Jag säger så här: ring till kundtjänst, säg att skiten gav dig ångest och att TVn åkte ut genom fönstret. Inga mer pengar. Sen tycker jag att dina armar knäcker. Jag menar, det finns Senator-Arnold armar... Sen finns det verklighets-långa fin-äkt-armar som liksom lever av ett riktigt liv. Det är de man ska ha. Vad faan är livet annars? Plast?

Kalle Brage sa...

Jag vet vad de där jävlarna vill ha, och det är krig. Jag fick en räkning för några dagar sedan, mitt i månaden, och jag stod där i hallen alldeles ensam och gjorde mig lustig över att de faktiskt trodde att jag, student, skulle betala 500 spänn innan den 24:e.
Man vet ju precis vilken sorts människor det är som jobbar på Radiotjänst. Det är de där äckliga jävla ungarna som skvallrade på en när man inte hade hjälmbanden knäppta när man cyklade på dagis, och höll på att skita på sig i affekt om någon inte ville äta upp all sin fiskgratäng.
Krig vill de ha och krig ska de få. Vi är många vi är starka krossa Radiotjänst HEJ!