måndag 19 mars 2007

Då hämtar Tobbe sin specialnyckel

Igår var alla frustrerade när ett helt pojklag stod i duschen och outade att varmvattnet var slut, och vi hade lirat en sån där kall, härlig tidig vårmatch mot Östria på konstgräset och var i stort behov av varma duschar. Några av studentkillarna som bor i Ryd(närheten) snackade till och med om att trä på sig de rena kläderna och traska hem för att duscha. Då plockar Tobbe som är elektriker fram sin specialnyckel, och kliver raka vägen in i duschrummet och vrider till och vips så har vi varmvatten. Då kände jag mig så där avundsjuk som man alltid är på killar som fixar. Liksom, stopp i avloppet, jag hämtar min supermario-sugpropp i bagaget, strömavbrott, jag lagar reservsystemet med lite tuggumipapper, eller avgasröret är trasigt, jag bygger ett nytt med en colaburk och min leatherman. Jag blev så glad för jag bävade verkligen över att cykla hem kallsvettig så mycket att jag hade insett att en kalldusch hade varit enda utvägen.

För övrigt vann vi med 3-2 och jag spelade hela matchen, var mittback och gjorde tre sköna glidtacklingar när jag kände att snabbheten inte räckte till. Dom är rätt vassa Östria, men otaktiska och lite orutinerade. Såna lag slår vi alltid, bara vi använder vår fysik.

1 kommentar:

Klara sa...

jag hade en leatherman, med ingravering och allt. Den är borta, och lets face it... Jag hade aldrig lagat avgasröret ändå, för jag dricker inte cola.