torsdag 1 februari 2007

Vi spelade ALLTID mot Ledley King

Jag har en drös med citat som jag alltid vill skriva som title här, men jag glömmer så fort bort. Saker som Kalle eller Martin har sagt, eller sluga finurliga meningar som poppat upp i mitt eget huvud. Jag inbillar mig att rubriken är ALLT. Hur som helst så minns jag alltid det citatet. Jag tror det var Ashley Cole som sa det i en fotbollstidning jag har. Eller var det John Terry. Jag vet inte. Ett av lagen hette Pumas i alla fall.

Valdemarsvik. Jag har hittat en grej att småretas över. Att åka till Valdemarsvik på helgerna är inget att prata högt om. Det ligger så avsides man kan komma. Runt 7 mil till Norrköping och närmaste andra stora stad ligger 8 mil söderut och är...padampampam... Västervik! En bruksort med cirka 20 000 invånare och frisk luft som största dragplåster. Följaktligen. Vill du retas: Valdemarsvik, eller Viken(Veijken), som det kallas, är din grej.

"Valdemarsviks kommun är belägen i sydöstra delen av Östergötland. Centralorten heter Valdemarsvik. Övriga tätorter i kommunen är Ringarum, Gusum, Gryt och Skeppsgården."

Inga kommentarer: