onsdag 28 februari 2007

Vi spelade ju ALLTID mot Ledley King

Blev sorgsen när jag insåg att rubriken "Vi spelade ALLTID mot Ledley King" skulle försvinna ur blogarkivet när jag skrev det här inlägget så jag skrev en snarlik rubrik.

Det är fortfarande för kallt men lite ljusare. Jag och Mats spekulerade idag om hur tröga men effektiva Lars Lagerbäck ska lösa att Markus Allbäck är skadad i den stundande bortamatchen mot Nordirland. Världens bästa anfallare gjorde världens snyggaste mål (En bicakleta från 14 meter, efter nedtagning på bröstet) i en Royal League-match häromdagen, och sen skadade han knät och blev opererad nån dag senare.

Slänger man in matchotränade Rosenberg(Som inte hållit måttet när han fått chansen tidigare) eller, ja vem finns det att tillgå? Prica(glöm det, han borde knappt ha lön), Berglund(Han är ju rätt snabb), Runström(Han är snygg, och får ligga), Kennedy B(Mer en offensiv mittfältstyp, men jag gillar tunnhårsfrisyrens trots), Selakovic(sitter inte han i finkan?), Carlsson(Han är bäst, men mittback i AIK, dream on Sweetpuddle).

Jag skulle kunna tänka mig den där centertanken som alla snackade om när han lirade i typ Portsmouth, Coleslaw och Coventry i engelska division 1. Mathias Svensson. Han är ful, stor och stark och bor i Borås. Jag tror det passar mot Nordirland, som är ett ett terrormisstänkt fotbollslag, med bleka, mörkrödbrunhåriga spelare som aldrig slutar springa.

Fan vad jag älskar fotboll. Det är världens bästa sport. Och bara Kolo Touré är så där biffig att man får lite komplex. Annars är man typ större och tyngre än dom bästa även fast man är smal. Kolla in Kalou, Robinho och Crouch. Man skulle äta upp dom i ett slagsmål.

Inga kommentarer: