söndag 30 september 2007

We only stay in orbit for a moment of time

Krångliga meningar kommer till mig medan jag cyklar. Jag har alltid hörlurar. Jag gillar en låt av Bob Dylan från tiden när han blev religiös. Den heter Prescious angel. Allt jag säger blir så långt. Men jag kan inte riktigt förklara. Jag vill tro på något. Är det inte så? Solupppgång och dag och solnedgång och natt och det går runt och runt och jag går på gatorna och -Hej, jag känner dig, och hej, dej med, men inte dej, hej, och så är jag på krogen och så är jag i skolan och så är jag på bussen, bussen, med tonåringar som pratar om någon fest och någon konstig granne och så är jag hemma och så äter jag, jag äter äter äter korv och pasta, usch, aldrig mer korv och pasta, jag vill ha bulgursallad och gratinerade paprikor, jag vill ha ost, ost, ost, men dagarna går och jag snackar om fyra, och så går vi upp i fyran och det är fotboll, fotboll, fotboll, och det gillas kanske inte, måste jag prata om det, nej, fast jag har en intressant vänsterfot och den har blivit bättre, om dig, om dig, om dig, och så slår klocklan tolv, jag borde sova, jag borde åka till Island, jag bårde tågluffa i östeuropa, jag borde svettas lite, jag borde älska mig och inte skriva massa deppiga dikter för det är inte så illa, illa är det inte, men lite tråkigt ibland, med ensamheten, och bråttom, bråttom-tjäna pengarplaneten, jag låser cykeln och går in, ser idol, idol, och det är kul fast jag hatar grejen egentligen och det är lite skevt men det är bland det bästa som erbjuds, det är kallt nu, och jag gillar dig och att du gillar mig och att vi tar en sak i taget. För det har hänt något. Biologi. Tystnad. Ögonen. En början. Allt kändes på väg mot ett slut och så plötsligt en början äntligen en början. Jag hade slutat tro på sådana börjor. Jag mår inte så bra just nu för jag är bakfull och jag vill berätta massor med saker för någon som inte gillar grönt men delfiner och lamm och jag vill inte jobba men jag måste jobba och det duggar. Jag orkar inte just nu. Jag vill att du ska komma och hämta mig. Jag vill att vi tar ledigt. Och en steinwayflygel och popcorn och hennabio eller biologi och hennafärgat hår och små tår i gråa sockor och kjol du har kjol du har kjol. Hon har kjol och jag vill vara ledig. Jag ska skriva tusen ord till innan jag förklarar vad jag menar. Men inte nu. Snart. För jag ska till jobbet.

Inga kommentarer: