fredag 14 september 2007

Jag är varken kryptisk, eliptisk eller symmetrisk

"You can't hold it in your hand
it won't bow to your demand
there's no difference you can make
no there's no difference you can make
and if it seems like an accident
a collage of senselessness
you aren't looking hard enough
I wasn't looking hard enough at it."

Om jag sätter på den precis innan jag sätter mig på cykeln hinner den briljanta versen komma igång med allt sitt tryck och all sin prakt precis när jag kommer ut ur tunneln på vägen till Karlberg och kanske hittar jag ett gungfly när Conor artikulerande utbrister "if it seems like an accident" i första refrängen, andra strofen, första raden...

You aint for real baby, 20.30 aint no time, you just don't like me. But it's ok. Now I know it.

Inga kommentarer: