fredag 7 september 2007

Martin Pringle

Minns ni honom?

Jag minns att han hade en lätt mörk hudfärg men ändå fräknar(förmodligen något slags sydamerikanskt blod i generna) och lirade anfallare några matcheri svenska landslaget.

Det är sånt vi diskuterar på dagens frukostrast. Fotboll. Kommentatorer, obskyra spelare som "Turbo" Svensson och Fredrik Söderström. Såna som ändå lirat i landslaget. Tänk dig det, att kunna säga till son son när man är lite äldre, att: "Jag har lirat i landslaget". "Jag har varit bland de bästa och mött de bästa". Stort.

Ingenting är lika outsinligt som att prata fotboll. Ingenting annat ger mig en glimt av den där känslan att man bara flyter, slutar tänka och bara spinner vidare.

Undrar vad martin Pringle gör nu. Jag minns att han var SM-mästare i Frisbee. Jag tror han går runt i parker med sin hund och kastar en frisbee som hunden kilar iväg och hoppar upp och fångar i luften. Jag tror han gör det. Dagligen.

5 kommentarer:

Kalle Brage sa...

"Martin Pringle är klar som tränare för Kopparbergs/Göteborg FC inför nästa säsong. Pringle har gjort två säsonger i klubben och är i år nominerad till årets tränare i damallsvenskan.

Sportchef Lasse Svensson uttalar sig:

'Vi är väldigt nöjda med att ha gjort klart med Martin inför 2007. Pringle är en viktig del i vår sportsliga satsning mot att bli ett topplag i damallsvenskan. Styrelsen arbetar nu på högtryck för att få klart med resterande spelare och ledare inför nästa år.'"

Anonym sa...

Killen! Men hur kan han ha gjort två säsonger i klubben och ändå vara ny? Tack för information som jag bara älskar. Googla ALLT /Ants

Kalle Brage sa...

Där har vi en nöt. Vad fasen menas? Han kan ju inte gärna ha spelat.

Anonym sa...

Pringle! Frisbee och damfotboll! Hade han inte krusigt hår också!? Helylle.

Anonym sa...

krulligt hår ja.konstigt .nej jamajkanskt ursprung. då blir det så.