fredag 14 september 2007

Han var skoningslös, den där Ronnie!

Kalle Brage om etrusker utsätts då och då för attentat och lurendrejeri. Rena dostojevsjifeberyran. Stackarn blir utsatt för ryssar och Nihil! Det ena med det andra.

Själv har jag en blogg där jag med jämna mellanrum desperat försöker locka till intelligenta kommentarer. På sin höjd blir det någon notering på något faktafel. Hur Herr Sandal kan få för sig att jag skulle vara en produkt av kboe är kanske på ett sätt smickrande, men ännu mer ett nidbetyg på mina konvulsuösa försök att väcka en opinion som redan förkastat mig som meningslös här på nätet. Som så mycket annat, ska tilläggas.

Bestämde mig för en nykter helg med blåstället på. Måndagen var rannsakelsens dag och jag kommer aldrig förklara. JAG är inte kvar längre. Det är inte mer än så. Stör mig bara på att pulsen ändå blir högre under en nyhetssändning. Antar att det hela är en förlikning egentligen. Att bli vuxen.

Det regnar och det gillar jag. Jackan luktar blöt hund och ingenting händer ikväll. Det är vackert på något sätt.

Nihil! nihil! nihil!
Jag förkastar försöken att kalla det här någonting som helst. Vi kastar oss inte mot marken och missar. Vi kastar oss inte ens mot marken. Ni förstår inte. Jag förstår inte.

Alla dagar har ett vackert slut ändå. Om man låter det bli så.

1 kommentar:

Anonym sa...

att tyckas befinna sig i ett feberaktigt tillstånd verkar inte vara att leka med.