torsdag 31 maj 2007

Jättebra, säger hon plötsligt, visar tummen upp och jag tittar ner i marken

De senaste veckorna har jag brottats med ett problem. Min syster påpekade att man inte kan skriva komma, och ett och efter, som jag precis gjorde. Att kommat utesluter ett och och vice versa. Detta förbryllar mig varje gång jag skriver en artikel och tar bort fokus från allt det som borde ha fokus. Nyheten.
En annan grej som jag fått för mig genom idogt pluggande av tyska är att månaderna ska ha stor bokstav. Att det heter Maj och November. Det gör det inte. Nyhetschefen får rätta mig jämt. Idag sa hon dock att jag hade skrivit en jättebra artikel! Sen visade hon tummen upp och jag såg ner i marken och tänkte: "Det säger hon bara för att det är sista gången hon ser mig."
Jag är en pessimist ibland. Innerst inne blev jag rätt glad. Jag har harvat med alla fakta till den där kustbevakningenartikeln i flera dagar, och det känns ju rätt gött att den blev okej.

Hasse ringde idag och sa att jag borde klippa ut en kuk ur ett A4 och tejpa upp i taket. Bra idé, men det skulle nog inte passa med min timida personlighet. Jag gör det i så fall efter att jag fått mitt intyg underskrivet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag gick på bona tog jag upp problemet ", och" med min svenskalärare Patrik och han ansåg att det var fölegat att förbjuda ", och" det är helt okej alltså!

Anonym sa...

Yes! Jag misstänkte att det var så, kände mer och mer att den där lilla pausen behövdes efter och ibland, och min syster kommer få sig en känga eftersom hon hade fel... :)

/Anton