söndag 27 maj 2007

borde handla lök, men ids inte

Ligger och stirrar upp i det låga taget. Förundras över hur random-inställningen på i-tunes lyckas spela Anna Ternheim, Cello song med Nick Drake och sen rosor palmblad och kors eller vad den nu heter med Kent. Men sen blir det som vanligt. Någon gammal jazz-låt trumpetar igång och man får huvudvärk och svårt att slappna av. Jag tycker inte det finns nån mer stressande musik än jazz. Hellre dödsmetal, tack. Borde kanske radera en del av den gamla musiken som finns på datorn.
Måste hålla det kort. Kul fest igår. Dansade, drack öl och bjöd min sista cigg till nån tjej som frågade, och sen gick därifrån. Sen gick jag därifrån. Som vanligt pratades det om efterfest men mest av killar som försökte få med sig tjejer så då är man ju inte så poppis. Lika bra det. Det slog till ordentligt och jag vinglade hem på de trånga gatorna. Vilade en stund på en trottoarkant för att kvickna till så pass att jag skulle kunna öppna en grind och en dörr utan att gå i bitar. Somnade nästan. Vaknade, tog ut proteinbaserad föda ur frysen och nu är det alltså dags att handla lök. Nu kom det nån wailande amerikanska igen. RnB. Det värsta som finns. Måste radera. Drake för i helvete, på med Drake, innan jag sprängs. Så ja. Pink moon. Måste köpa lök. Är så hungrig att det smakar ättika i munnen. Ättika och tobak. Pink pink pink, pink pink moon. Så jävla bra, Nick.
Conor Oberst kommer från Omaha, Nebraska. Right in the middle of blue america, eller vad det nu är Counting crows sjunger. Måste ha I'm wide awake it's morning. We are nowhere and it's now, Lua, another travelling song, äg,äg, äg lite mer Conor! Yes nu är det Nina Kinert. Hon äger. I wait outside when Jesus comes, när kommer han? Jag är rätt sugen, finns det biljetter kvar, Nina, kan jag få hans nummer, eller kan du åtminstone hälsa honom att jag bjuder på chili con carne om jag bara kan skrapa ihop mig själv och hitta ner till stora torget för att hansla lök. Nej, Chet Baker igen. Faaan, vad är oddsen? Här blandas det verkligen och ger. Från fest till kolera. HELVETE. Drake, kom igen nu rå, veva igång med nåt! Drog igång lite Kjellvander. Det funkar. Broken wheels. Nu blir det lök. Lök läsk och vita bönor. Äg.

Inga kommentarer: