fredag 19 januari 2007

Och vi kom aldrig på att killen hette Tommy Lee Jones

Jag och Hasse har kommit fram till(okej, mest jag), att Cate Blanchett är världens snyggtuffaste människa. Okej, Scarlett är väl den man helst skulle tillbringa ett biobesök med, äta popcorn, och prata strunt. Men Cate, hon är ju "the real thing". Henne vill man klä upp sig inför, knäböja dagligen inför, och bara bjuda på nyttig mat och diskutera världens bekymmer och förmodligen ganska snart komma fram till lösningen på allt. Det kan vara inbillning, men är inte hon det närmaste en moder jord man kan komma i en mänsklig gestalt? Hon är som Demians mamma i Demian. Som någon som kan tala med hästar. Som den sista mohikaninnan.

Det hela började väl med Galadriel i sagan om ringen och slutade mitt i grubblandet på vad killen i "the Missing", mer känd för "Men in black" och "Batman forever" hette. Tommy Lee Jones. Jag visste att det var typiskt helylleamerikanska namn men fastnade på Sam, William och liknande. Syrran visste, som alltid.

Radiomomentet är förresten jävligt skoj, men studion är mer skräckinjagande än jag kunde föreställa mig.

Inga kommentarer: