söndag 7 januari 2007

Alla långhåriga västeuropeiska japaner har sidbena och ser ut som typ designers eller modeskapare

Tänkte jag när jag och Kalle tog en tripp på stan i Onsdags. Det känns som att dom vet att konsumtionen gör dom lyckliga, och dom verkar tillhöra det fåtal som verkligen blir glada av att ha. De köper till exempel utan skrupler Beckham-tröjor, fast de äro modemedvetna.

Björn och Johan var här hos oss. Vi var ett gäng samlat. Det vankades. Och jag tog ett par kalla. Det ska erkännas. Det blev BK till min besvikelse, men förstå lyckan när jag insåg kvart i tre att hunkan i kassan gav förmånen att kunna glida in köksvägen till Harrys! Harrys, detta förlustelsens paradis som jag inte varit förunnad att komma in på förrän nu när det tjugotredje året är fyllt. Jag har fått för mig att det är där man får ragg. Att tjejerna ser en i ögonen när man dansar och faktiskt skrattar 8 på tio istället för som på de sedvanliga ställena, en på tio, och har pojkvän i typ Örebro. Mina drömmar blev i viss mån besannade. Jag var hetare sista tio än senaste två och ett halvt åren ute i Lkpg. Vilka donnor!

Så här i efterhand är jag glad över att jag tillförslöt spenderarbyxorna i tid och inte drack ner mig i skiten. Huvudvärken idag är endast medelmåttig, och snart är det dags för en jävligt intressant match med Solskjaer och Larsson på topp för Man U mot Mellbergs Aston Villa. Kör över dom rasta-man! Nu åker vi!

Inga kommentarer: