torsdag 18 januari 2007

Jag är Medelsvensson

Jag har en ny tes: JAG ÄR MEDELSVENSSON. Allt jag gör är kåldolmar, äventyrsbad och husvagnssemester. Jag bloggar, men ingen läser. Jag raggar, men ingen nappar(eller det sedvanliga snittet, 5,2%, som alkoholhalten i Sofiero), och slutligen: Jag är, jag snusar, jag kan säga Klas Klättermus i hackebackeskogen på finska. Kort sagt: Jag är en Svensson.

Det är inget speciellt med mig. Jag hälsar inte på bussen, jag kan åka skridskor, jag är heterosexuell. Jag samlade på hockeybilder 1994 och 1995 och har bara kvar Kris King-bilden, eftersom jag och min kusin döpte det mest briljanta fritidsnöjet till just Kris King i den vevan. Fotbollsleken skulle visa sig vara mer långlivad än Kris själv.

Det blir inte roligt när jag skriver, bara långrandigt.

1 kommentar:

Klara sa...

Hyppeli hiri, nöki pöki, metsässä.