måndag 17 augusti 2009

Tillvaron i ett kollektiv: Skönheten/enkelheten/bristerna

88:an och 89:an dansar runt i vardagsrummet till Drängarna, Eddie Meduza och Kenneth & the Knutters. De är från Torsby och Säffle. Värmlänningar. Det är klart att det är underhållande. Roligt. Två tjejer som dansar till hjärndöd och glad musik. Haha. Jag dansade med en stund. Men verkligheten är måndag och jag somnade två gånger på jobbet i dag och i morgon ska jag upp tidigt igen och vill inte vara seg. Kontot ser rätt okej ut. Det tickar uppåt. Pengar.

Och de är snälla. Jag, galningen Hasse och tre fina bra tjejer som är rätt olika. En lugn, ett hetsmongo med världens aura och en Säfflebo som gillar sötsaker och klipper hår. Det är bra folk, inga raketforskare, men bra folk.

Själv är jag ju lite av en kameleont. Så det funkar.

Men de får fan va lite tysta. Ibland saknar jag folk födda före 87. Och folk insnöade på rockband som hade hits före år 2000. Men det går an.

Nu kör de "Om du blir min fru" för sjuttonde gången. Jag tar på mig hörlurarna och lyssnar på "Arctic Circle". Tur att vi bor i skogen och att en del av de som bor under i parhuset är här uppe. God natt.

1 kommentar: