tisdag 18 augusti 2009

Man tjänar så bra att det är ok att väckas 05.30 fast man börjar åtta

Vi samåker och min rumskamrat börjar helt olika tider på dagiset. Så mitt fasta schema 8-16 har få poänger eftersom jag flera gånger i veckan måste sätta mig i en kall bill redan halv sju och ta mig till vardagens dra i sina spakar.

Fan va trött man är så här tidigt. Har otur med kommunikationer. då bussen går för sent eller för tidigt så jag låter hjärtat härjas av chocken att gå upp mitt i natten och försöker sköta hälsan bäst jag kan. Mycket broccoli och morötter. Det ska nog gå det här. Målet är att ha råd att ta sig till Indien eller kanske sydamerika i, säg, februari eller mars. I annat fall kanske jag kan köpa en mp3-spelare, ett tält, och en tågluff-biljett.

Det här är inte mänskligt. Vad hände med sommar och slappt leverne?

Jaja. Man kan alltid lyssna på "Old laughing lady" från Neil Youngs självbetitlade album släppt 1968. Och snooza litt. Mangler sömn. Husk sove.

Inga kommentarer: