tisdag 6 november 2007

Dressed for success

Jag har kört en hel del Volvo 740 numera, med M i passagerarsätet och Roxette i stereon. Mörka och smala men väldigt fina vägar i västra småland och helljus/halvljus-knäppande med vänsterhandens fingrar. Ibland glömde jag. Körde genom Smålandsstenar eller Svenljunga med helljuset på. M sa ingenting. Bara höll sig för skratt tills det inte gick längre. Men köra det kunde jag i alla fall. Brummade på i nittio och aktade mig för ägar och möss.

Vi är tillbaka i skolan och jag har en väldigt otight vecka. Varannan dag har jag både skola och jobb och varannan dag typ ingenting. Det är som ett intervall-liv. Grejen är att det inte spelar någon roll, för M är inte här så jag kan gärna slita lite ont.

Det är sjukt kallt och grått ute. Inte som i Hylte. Där strålade solen över får, hästar och små tossiga hundar.

Är rätt glad över att upptäcka att andra också är lyckliga. Skönt att inte vara ensam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

var det inte en groda du aktade dig för? ;)

Anonym sa...

Jag trodde ju det. Det borde ha varit det men det var det ju inte.
/A