söndag 25 november 2007

Charles vänner, middag för åtta och ännu ett Heroesmaraton.

En hel märklig helg sammantaget. Spelade alias hos Johan A och ansträngde mig för att inte vara den sämsta förloraren.

Åt middag hos D och försökte förtränga hur jag gjorde bort mig vid gitarren och glömde att inte bara den som var bredvid var grymmare än mig utan att kille nummer tre var "killen" och studiomusiker på riktigt. Han "la musik" som levebröd och det hade jag glömt bort. Med darrande fingrar la jag ner gitarren och ville dränka mig i alkohol men jag hade bara en öl och en knappt halvtom vinare kvar så det räckte inte så långt. Slutligen kapitulerade jag och började dunka rysk vodka ur handtrallaren som jag hade med mig i innerfickan på jackan.

Gick till sängs tidigt men vi väcktes runt fyra av att grannarna under hade bestämt sig för att lyssna på Foo fighters senaste och Avril Lavigne på maxvolym, unisont skrikandes "Efterfest!" och "uuuuööööh!" på balkongen. Det var den typen av grannar man INTE går in och klagar på, för då plockar de upp basebollträn och manglar dyngan ur en.

Så en söndag med fyra avsnitt Heroes, allt för att komma ikapp David som ligger före i kronologin. Mölade i mig en capriciossa som smakade tortellini(!) och nu mår jag sådär. Har haft oflyt med mina senaste pizzor. Den förra smakade flygande jakob...Mjäk...

Inga kommentarer: