onsdag 28 november 2007

Vy från en luftstuga

Jag tänkte att vi skulle bo där. Slå oss till ro. Vara tysta men ändå le. Då och då skulle jag vara borta på affärsresor och sen komma hem med små eller ibland stora presenter. Det skulle vara vackert. Men du tål nog inte mig och jag är dålig på affärer. Det hela skulle sluta i obetalda amorteringar och linkande får och skogen runt stugan skulle omringas av leriga cykelbanor med onyktra studenter i bruna overaller. Det skulle uppdagas att mina affärsresor i själva verket var olämpliga dryckesvanor på bjudningar i små lägenheter inte fullt så långt borta. Kanske i Norrköping. Eller Linghem.

Jag stannar i min säng och tittar på dåliga teveprogram tills något kommer om Norman Mailer. Han har stora öron och verkar intelligent på ett bruks-vis. Jag känner mig inte värdig och zappar till MTV. Where is my mind?

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg är skitskum, och asbra, synd att du inte skriver mer.
/Jamila