fredag 8 juni 2007

Vad sitter du helst i, en sulky eller en fåtölj?

Sista dagen i skolan. Avslutning. Igår var den absolut bästa festen i Motala någonsin. Förmodligen en av de finaste sommarkvällar jag upplevt på väldigt länge. Vi har en liten, men naggande god klass. Med lite sprit i kroppen blir den superb.
Från femtiden fram till midnatt var vi på Varamon, den enorma stranden intill Vättern, som ligger bara några kilometer från centrum. Det var första gången jag var där. En vidsträckt sandstrand, klart vatten, långgrunt och nästan 30 grader varmt. Minst en gång i timmen kastade jag mig i vattnet. Vi drack explorer och sockerdricka, och öl. Framåt elvatiden blev det lite smålyligt när man bara hade en tunn skjorta, men då fann vi ett gäng engelsktalande ungdomar som satt vid en eld, rökte vattenpipa och lånade oss gitarren så att Maria och Christian kunde dra av några låtar. Kolla, kolla och några bluesiga Beatles-låtar bland annat. Jag och Christian körde Black också. Till sist tackade vi för oss, beställde taxi och åkte in till Brygget för en hundring. Lätt värt! Det var helt enkelt en komplett sommarkväll.
Nice! Nu är skolan slut, vi har match imorgon och ikväll lirar Emil Jensen i Motala. Det rullar på.

Inga kommentarer: