tisdag 12 december 2006

När "det" klämtar i klockspelet.

Postiljonens frammarsch på "webben" verkar ha gått de flesta obemärkt förbi. Det borde bli ändring på det. Lite musik, lite naket, och några världsrekord, kanske.

Har övernattat hos Kalle i tvåsittssoffan igen. Vaknade av snarkningar och kramp i vänstervaden vid tolv-snåret. Studiedagen blev en gigantisk sovmorgon, som öppnade med att Kalle lirade slow-motion- spelet FIFA fotbolls-VM 2002 och Sonic 3, medan jag gurglade Kaffe och läste senaste Café. Jag uppfylldes av en härlig ungkarlskänsla och var lycklig. Det kändes som en milstope. Lite: Strage och Virtanen, here we come, och vi är lite yngre, lite snyggare och lite mer lika de där "grumpy old men-litterärerna" som inspirerade oss igår kväll. Will Self bland andra.

Jag tror jag ska hänga lite mer i Motala igen, om det finns möjlighet. Det är deppigt, men utvecklande.

Jag drömde för övrigt att jag dammsög en soffa, med en sån där minidammsugare som ser ut som en jätteosthyvel.

Inga kommentarer: