söndag 17 december 2006

Kallt om fingrarna (Jag vet varför hon inte svarar)

Kan inte låta bli att vara orolig. Igår var jag otroligt o-rolig. Jag har råkat bli upp över öronen förtjust i någon, som man inte borde bli upp över öronen förtjust i. Hon jobbar inte så. Det är inte hennes grej. Hon vill vara själv och ta hand om sitt, och jag borde ta hand om mitt. Råkade skicka ett meddelande som skulle till min förstående kompis (som handlade om det hela. Spektaklet igår. Jag måste måste måste, kan sova på soffan. Deja vú.) till henne istället. Mindre bra. Jag förstår varför hon inte svarar. Antagligen sover hon hos någon kompis, eller så är hon ute och går, eller handlar, eller så har allt gått åt helvete. Det ordnar sig kanske.




Ska jobba idag. 15-23.45.

Fuck it.

Jag gillar henne (lite grann) helt enkelt. Så är det. Det sjuka är att det mest olämpliga som skulle kunna hända är att hon skulle gilla mig.

Måste åka nu. Och förlåta mig själv.

Inga kommentarer: