måndag 27 november 2006

Chrismukkah, vattenpipa och en anländ tysklandsresenär

Mitt i mitt och Davids OC-maraton tittar Hasse och Jonte in, belamrade med 50 plattor öl, en kartong blossa, massa vodka och en suspekt flaska rom. Killarna hela dagen har varit nere i Tyskland, överlastat en 240 kombi, tittat förbi dekadens-Larsson i Ängelholm, tappat bort sig, och till slut kommit hem en sväng innan de ska till nattjobbet. Vilka grabbar. Man undrar varifrån de får sina superkrafter. Nu är i alla fall vintern räddad. Det finns dryck för alla de smaker.

Imorgon måste jag ställa in en körlektion, städa min sunkiga apartment, och dra till Motala för ett kommunfullmäktige-
sammanträde. Det blir en jävla resa. Men det är en trygghet att komma till frizonen vid Abisko och ha en kall Slots guld till förfogan. Det finns resurser. Snart är man tjugotre och får komma in på Harrys. Det kanske öppnar en del dörrar. Om jag sköter mina kort rätt kanske jag kan bli en sån där ungkarl som trivs med sitt lilla härliga studentliv. Jag ser framåt nu. Det börjar så att säga ta sig.

Inga kommentarer: