tisdag 16 juni 2009

Det är till min flickvän, hon är 1 och 60

Jag har ingen flickvän. Om jag hade det, önskar jag att hon var allt mellan en och sextio och en och åttioåtta.

Häromdagen extraknäckte jag med att ragga. För 120 norska kronor i timmen gick jag runt i ett köpcentra utanför Lilleström och låtsades att jag funderade på att köpa en lång klänning till min korta flickvän som fyllde 24. Jag låtsades att min mamma skulle få en LP-spelare i 60-årspresent. Och jag intalade en expedit att min morbror som spelar golf gillar ljusblå pikétröjor. Åtta timmar senare erkände jag för mig själv: Det här är det bästa jobb jag haft. Jag får betalt för att fråga saker till snygga tjejer. Jag fick den snyggaste tjejen av dem alla, hon på Narvesenkiosken på bottenplanet, att skratta högt när jag frågade om hon kunde tipsa om det bästa tuggumit när man ska gå på dejt.

För övrigt är Norge fantastiskt vackert. Ett böljande slättlandskap inramat av trädbeklädda kullar som för tankarna till Dalarna. Det finns massa jobb. Norskorna pratar vackert. Vi har en stor park och Coop forum runt hörnet. Det funkar. Det funkar absolut. Mitt jobb är ganska slappt. Jag kör runt en truck och plockar små ordrar till små kontors/emballage-grossister. Vi är två man som gör något som en person skulle klara utan större problem. Det är ett bra sommarjobb för 160 i timmen.

Inga kommentarer: