torsdag 11 juni 2009

And to make different plans, and try not to make this sad

Daren sätter på walk of life den första kvällen och bjuder på en glassig drink hos Karlstads-grannarna. Till Dire straits sitter vi svennebananer som välbärgade polack-svenskar i ett hus med byggår 2008 och en gigantisk balkong och de förstår kanske inte min upphetsning över 47-tummaren, över sony buzz och sjön med kullen, över kvällssolen på den stora balkongen, över Coop forum som granne, över att det finns jobb runt hörnet som ger mig dubbelt så mkt betalt, över att jag inte är trött. Men jag förstår den. Jag förstår varför jag säger Yes, I am home, till Yeshome. Jag förstår mig mycket väl.

Det jag hoppas mest på nu är att eftermiddagen blir lite varmare och att jag klarar av morgondagen i köpcentrat.

Nu måste jag duscha.

Inga kommentarer: