fredag 8 augusti 2008

Top 26 låtar som handlar om ALLT: plats 10

The heart of the matter - Don Henley

En outsider. Men texten förklarar precis hur det är. När man blir lämnad och lär sig på nytt. Och att det handlar om förlåtelse. Att gå vidare. Och Don Henley, den pretentiösa sångaren och trummisen från Eagles visste vad han gjorde när han skrev denna pompösa ballad.

"I got the call today, I didn't wanna hear
But I knew that it would come
An old true friend of ours was talkin' on the phone
She said you found someone
And I thought of all the bad luck,
And the struggles we went through
And how I lost me and you lost you
What are these voices outside love's open door
Make us throw off our contentment
And beg for something more?"

Fan, Don,du har skrivt en låt som handlar om ALLT. Det är värt en top tio-plats. Och i Live-versionen från 1994, kompad av gitarrhjältarna i Eagles, blir det som allra bäst.

Inga kommentarer: