fredag 11 april 2008

Fest hos Victor

Så var man där igen. Även fast man för bara någon dag sedan bedyrade att den här gången är det allvar; nu ska jag ICKE dricka på länge! Inga rusdrycker för mig inte! Min kropp är inte skapt för utsvävningar i Bacci bemärkelse!

Men men, så sitter man där med 5 kung och en liter vin i magen och mår som en prins i bagarboden, lyssnar på B.Y.O.K och vräker omkull vinglas i både soffa och kök. Vaknar av världens jobbigaste väckarklocka som låter som en garderob med fallande kastruller och tvingas vingla iväg till skolans vilrum för att om möjligt få mig lite sömn.

När jag runt tio-tiden TVINGAR mig att droppa en tia i coopkassan och sätta mig i soffan bredvid hurtiga teaterelver mår jag inte BRA. Jag mår pyton och hoppas att tre feta eliptiska mackor ska råda bot på huvudvärken, magknipen och det där som snurrar omkring runt och i mina tinningar. Icke! Ett nedslående faktum och jag går tillbaka till vilrummet, med fullproppad mage och stirrar upp på takets äckliga dammtrådar som fladdrar omkring i vårvinden. Himlen är blå. Det ser ut att vara varmt. Men det är det nog inte. Jävla april. Just nu hatar jag det. vill bara ha lite sommar så man kan ligga i gräset och NOSA på blommorna och SLUTA tänka.

Borde åka hem, men här sitter jag, ensam i skolan, och grämer mig över att jag är petad ur truppen på söndag. Precis när det drar ihop sig så ställer coachen "den största krigaren" på sidan. Bra för arbetsmoralen? Nåja, en anledning att supa till var det i alla fall.

Försöker minnas vad vi pratade om sen vi tog oss till soffan hos V men det är bara en dimma av kung, vitt vin och hårsvall.

Inga kommentarer: