fredag 18 april 2008

Ett indiskt vattenväsen

Han som kallas Hästin är tillbaka. De dräpande historierna och sjuka samtalsämnena har återvänt. Jag är åter en fnittrande tolvåring som ömsom skrattar åt alla sköna kommentarer och ömsom är förtvivlad över att jag inte har några lika sköna grejer att säga. Det gör inget. Jag får vara tolv och skratta.

Ett indiskt vattenväsen var ett amöba-djur som levde i Big Pack-burkar. Hästin fick den av en kompis och den växte i takt med att man gav den te och sockerbitar. Till slut tyckte Hästin att den var äcklig. Han ville inte ta i den längre. Så han slängde den på en åker.


Det är varmt ute. Jag borde åka hem men sitter ensam i skolan och spelar texas hold'em på facebook. Jag ska inte dricka i helgen. Det gör mig lite rådvill. Vad gör man annars tänker jag? Särskilt när man är petad från A-laget? Sorgligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Computador, I hope you enjoy. The address is http://computador-brasil.blogspot.com. A hug.