måndag 31 mars 2008

Tappa tråden

Nu har jag helt tappat tråden. Vad gjorde jag, vad gör jag, vad borde jag göra?

Att publicera en tidning är svårare än jag trodde. Man vill ju äga. Det gör man inte. Som allt annat i västvärlden gäller det att hitta en jargong. Ett stickspår som funkar. Det gör jag inte. Jag hittar brister i allt. Något slags kreativ anda borde genomsyra vårt arbete. En vilja.

Var på en känd mackbar igår där dom frågar om allt. Förutom bröd, salt, peppar, rostat/icke så frågade personalen snällt om jag ville ha ost på mackan? Ost? Det är väl det grundläggande. Hade jag inte velat ha ost på min ostmacka hade jag väl sagt det själv. Hatar den här valfriheten. Lyckades få oliver och en sliskig sötsur dressing med löksmak bara för jag inte orkade koncentrera mig på alla nedrans val. Fattar hon inte att det var söndag? Jag är sliten, trött och vill snabbt få en macka i handen, annars hade jag inte varit här, på er amerikanska mackbar. Ångest. Sen sitter man där och petar bort sötsurkladdiga oliver och blir inte ens mätt av 45-kronorsmackan. Pizza är det enda rätta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att inte äta pizza när man är bakis är ganska värdelöst.

Anonym sa...

på tal om något helt annat: skolavslutning! snart är vi där igen.

http://malia.bilddagboken.se/p/show.html?id=190927904&directlink=1

Anonym sa...

http://malia.bilddagboken.se/p/show.html?
id=190927904&directlink=1

äh. ta bort mellanslaget och kopiera in i ett nytt fönster så funkar det nog.