tisdag 8 maj 2012

Låtar jag lyssnar på nu när mycket känns skit. Plats 1.

Radiohead - The Daily Mail

Det händer att jag tar på mig hörlurarna och flippar totalt när Phil Selway smackar på med trummorna efter två minuter. "Where's the truth, what's the use? Of hanging around the lost and found..."

Det är förmodligen låten jag tycker bäst om sedan OK computer. Mycket på grund av att Thom hittat sin röst igen och att musiken är rakare och tydligare än på länge. Synd att den inte kom med på albumet King of Limbs i stället för typ "Feral". Men det är ju lätt att börja på spår sex och lyssna framåt. Till den här förstaplatsen vill jag egentligen tillföra "Codex", "Give up the ghost" och "Separator". Skönt att de fina låtarna kommer på rad och räcker över en måltid och en folköl på balkongen. Jag har ett underbart solläge nu på eftermiddagarna och kvällarna. Det är min medicin.

Inga kommentarer: