lördag 28 mars 2009

Sverige

Snart april och jag har snö upp över öronen, det räcker inte med halsduk och dunjacka för jag glömde långkalsonger.

Jag vill bort från Sverige. Totalt. Sverige gör mig deprimerad. Sveriges prat om att Laila Bagge har fin rumpa eller ser sliten ut, Sveriges åsikt att tyskar, de är tråkiga. Sveriges sätt att beställa pizza utan att fråga Bekim hur läget är. Sveriges ostutbud. Sveriges inbundna tankar. Sveriges perfekta parkeringar. Sveriges jävla sätt att vara offside. Sveriges sätt att vara rikt men ändå fattigt.

Det är inte det att andra land är fulländade eller alls egentligen bättre. Men i Tyskland till exempel kan man köpa ÖÖÖL för en fem spänn styck i affären och det snöar inte jämt. I Italien dricks det starkt kaffe hos grannen och pastan är inte torr utan krämig. I Frankrike lever du på bagetter tills du fiser guld och i Österrike kan du sätta dig på ett tåg och förundras över att du är i en saga med berg överallt i bakgrunden. I Slovenien finns träd i tusen olika färger och allt ser ut som de västra hobtrakterna i Sagan om ringen.

Sverige kan ta sig i häcken. Go Europa!

2 kommentarer:

Jocke sa...

Om det inte vore för boxholms ostar vore sverige ett fattigt land

ditte sa...

tacka vet jag skåne, vi har i alla fall snödroppar och solsken.