onsdag 11 mars 2009

Most of the time

Oftast
så går det rätt bra ändå
oftast
så vet jag var jag är
oftast
minns jag inte hur hon skrattade
hur hon dansade utanför kolonilotterna och sjöng: "Ba, ba, ba, fatta ingetiing"
oftast
går jag ut och hittar någon annan att fördriva tiden med
oftast
har jag glömt hur det var att gå förbi mitt eget fönster och se att det lyser, att någon donar i mitt kök
oftast
tar jag en kräuter, fyra öl och tycker att livet är rätt bra ändå
oftast
läser jag inte hennes brev
tittar inte på hennes teckningar
drömmer inte om hennes glada läppar
tänker inte på hur rufsigt hennes hår var när hon vaknade
oftast
går det bra ändå

men

någon gång ibland tänker jag på

att hon också var den rätta

och att jag pajade det igen.

1 kommentar:

Kalle Brage sa...

Fan trist.

Försökte få tag i dig i helgen. Var i Linköping och såg match på Harrys. Vi borde ses!