måndag 29 december 2008

Storlaget Shalke 04 kommer från Gelsenkirchen som inte är mycket större än Linköping


Precis runt hörnet ligger stan där Sören Larsen gjorde succé för ett tag sedan i laget som till och med Peppe Eng duktigt uttalar Shalke null-vier.

Hoffenheim leder ligan och ingenting är sig likt. Själv börjar jag bli trött pa att koncentrera mig pa tyska konversationer där jag bara förstår hälften, inte för att det är trakigt utan mer för att jag bara blir trött och vill se på fotboll med Chris Härenstam som kommentator. Än hellre Svt:s fotbollskrönika! När sänds den? Såg tv4:s men tyckte att den var alldeles för kortfattad. Helst skulle jag tycka att Turkiets landslag skulle tillägnas halva programmet. De ägde turneringen.

Nyår i Hamburg blir nice. Eller Silvester som de så macho kallar det. Sen bär det hem till Sverige.

Inga kommentarer: