onsdag 25 april 2007

Tomas tog buss 6 eller 66

Jag bestämde mig till sist för att strunta i tisdagsträningen för att halsen inte mådde bra och för att Tomas Andersson Wij hade spelning 100 meter från mitt hem. Det gjorde jag nog rätt i. Tomas hade rosa skjorta, ljusbruna korta långbyxor och porrigt glansbruna stepskor på sig. För övrigt var han precis lika bra som jag väntade mig. Spelade "mellanstora, mellansvenska städer", "De gröna vagnarna", "Tommy och hans mamma" och "Evighet". Starkt.

Jag försökte spela in med min boss men jag hade nog för hög inputvolym. Det brusade som om det var krig när jag lyssnade efteråt. Radioskugga.

Jag borde intervjua en bonde. Problemet är att jag känner mig okunnig. Vad är kutym att fråga om? Landskapet? Korna? Ekonomin? Elstängsel?

1 kommentar:

Klara sa...

evighet.. jag ryser. Hur bra lixom?